Friday, October 26, 2007

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

Lama sungguh aku tak update blog ni. Penuh bersawang.


Dua tiga hari lepas, aku bermain-main dengan Bazli. Geletek sana geletek sini. Aku buat-buat melatah... opocot! opocot!. Bazli ketawa mengekek seperti biasa. Tiba-tiba Balqis menjerit, hampir menangis. "Tak elok la cakap opocot!" jeritnya sambil ibunya menyapu badannya dengan calamine, akibat chicken pox yang hinggap sejak raya ke 4. Aku teruskan jugak, sengaja untuk melihat keseriusan pendapatnya. Sekali lagi dia menjerit, "Ayah! Tak elok la cakap opocot!". Aku tanya, "Abis tu nak cakap apa?", kagum jugak anak aku sudah pandai berbudi bahasa, tau membezakan antara perkataan yang elok dan tidak.

Dia jawab, "Cakap la OH MAK KAU!"... SELAMAT HARI RAYA!!! (aku masih menyiasat siapa cikgu dia. Ada kemungkinan jugak Senario).


6 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Ha ha ha. Balqis memang bijak!

Kesiannya. Raya-raya kena pox ayam pulak....

Selamat Hari raya bro'. Maaf zahir & batin.

10:06 AM, October 26, 2007  
Blogger Huda said...

nice pic, semua sedondon.. i wonder if the fifth member of yr family pun pakai baju warna hijau jugak? hehe. oh mak kau! ;)

12:01 PM, October 26, 2007  
Blogger fajar said...

lawak betul la. tp, ada yg dia kata tu ikhlas. hmmm, baik ko semak betul2 sapa cikgu dia. budak2 ni kan mudah sgt terpengaruh.

so, raya thn depan, berlima pulak la ye? sempat ke nak kejar ni? ahaks

3:48 PM, October 26, 2007  
Anonymous Anonymous said...

balqis, sama macam nama anak me..

4:36 PM, November 06, 2007  
Anonymous Anonymous said...

wah!! sudah nak naik pangkat jadik sarjan ker? congratulation!!!

aku dah tertinggal ketapi laa camnih.. :D

7:54 AM, December 12, 2007  
Blogger JBM8141 said...

bp,
raya puasa dia kena chicken pox, raya haji tonsil dia pulak bengkak.

huda,
aku ingat tahun depan nak buat baju warna pelangi la, ok tak?

fajar,
sabar, balik terus ke malaysia nanti kejarlah bersungguh2 haha.

me,
semoga mereka menjadi permaisuri yang beriman dan bertakwa kepada Allah suatu hari nanti...

intan,
thank you in advance...

6:53 AM, December 27, 2007  

Post a Comment

<< Home