Sunday, June 04, 2006

Ini namanya kambing

Sewaktu di kampung, aku cuma mengadap televisyen untuk 3 perkara; menonton DVD, melihat siri perlawanan persahabatan menjelang Piala Dunia dan National Geographic (atau Discovery). Aku nak mendatangkan minat kepada Balqis terhadap dunia haiwan. Sebelum ini, dia hanya mengenal haiwan melalui cerita animasi, buku dan juga teddy bearnya. Jadi ketika NG menyiarkan rencana mengenai seorang penjaga zoo Jepun dan beruang kolar putihnya, aku bertanya kepada Balqis, 'Sama tak dengan bearbear (panggilan Balqis pada teddy bearnya)?' 'Sama, kan? sama, kan?' jawabnya.

Kemudian apabila terlihat singa, aku teringat cerita Madagascar, salah satu filem kegemaran Balqis. 'Balqis! Alex!' sebutku. 'Ha ah, Alex,' jawabnya. 'Melman, Balqis!' apabila ada zirafah di kaca tv. Balqis tersengih kegirangan 'Melman!'. Kemudian apabila keluar penguin, 'Err... Err...' aku termangu-mangu cuba mengingatkan nama watak penguin dalam filem tersebut. 'Pingu!!!' sebut Balqis. Pingu? Boleh laaa...

*isteri aku mengingatkan aku, salah satu watak penguin dalam Madagascar itu adalah Rico.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

wei.. pingu tu pon betul laa.. ader cartoon pingu kat tv... bbeepp beep beepp beeeppp... penguin gak tuh...

10:28 AM, June 05, 2006  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Fav aku tetap anak rimau...hehehe

12:37 PM, June 05, 2006  
Blogger JBM8141 said...

intan
pingu takde dalam madagascar. tapi boleh diterima la sebab katun jugak.

bp
anak rimau kalu, errr.. tygra thunndercats la ni...

4:34 PM, June 05, 2006  
Anonymous Anonymous said...

yer laa.. dlm madagascar tu mmg ader gaks... aku pon tak ingat namer dia.. yg aku ingat, melman, alex, gloria & marty jer.. penguin tu tatau namer pon.. hehehe

ko ingat bdk kecik ni tgk 1 citer kartun jer ker.. ade laa kartun2 lain deme nengok.. cth nye pingu... hehehe.. takpon power puff girl.. citer hantu @ monster inc.. yg baru the wild.. pon ader lion gaks..

11:57 AM, June 06, 2006  
Blogger JBM8141 said...

hihih sekarang ni aku rasa bukan budak kecik je yg tengok katun, mak bapaknya pun layan jugak. aku kalau pegi kedai dvd kat bangla ni, melilau mata cari dvd kartun nak bawak balik malaysia.

powerpuff girl aku tak minat aaa. balqis minat la. pening tengok animasi dia.

7:38 AM, June 07, 2006  
Blogger fajar said...

anak aku tetap dgn Barney dia

7:46 AM, June 12, 2006  
Blogger Rie said...

hahahhaa pingu juga aku suka. hahaha. walau pinggu cakap aku tak paham, tapi still aku gelak & paham. nape ye?

7:46 AM, June 12, 2006  

Post a Comment

<< Home