Thursday, April 20, 2006

Macam-macam adaaa...

Siaran TV yang menggunakan antena di rumah sewa baru kami di Sg Pencala amat buruk kualitinya. Ada teori yang kata, kalau para jiran terdekat pasang Astro, kualiti TV yang menggunakan antena biasa akan terjejas. Aku tak pasti, dulu waktu Dr Mazlina mengajar, aku banyak main. Apa yang jelas, kualiti yang teruk sekarang adalah alasan terbaik untuk aku pasang Astro. EPL musim depan lebih meriah nampaknya untuk aku. Lagipun, itu boleh dijadikan motivasi untuk aku jaga bakal anak aku no dua tu malam-malam, kan?

Semalam dapat sms dari isteri aku. Dia dah daftar Astro. Tak payah suruh, dia dah tau keperluan aku. Saluran wajib; ESPN, StarSports dan National Geographic. Tapi dia ambik kartun sekali. Lupa aku nak bagi amaran, jangan ambik kartun. Ambik News. Tapi dah daftar. Lain kali la tukar. Bukan apa, cukup dengan Barney, Tilmiz, Barbie dan Mr Bean yang aku dah beli belambak2 tu. Anak aku belajar doa makan dengan Tilmiz, one two three, A sampai Z dan bentuk2 asas dengan Barney... dan semalam isteri aku cakap, anak aku joget ala Mr Bean dalam bilik air. Cukup lah. Dalam rumah okey lagi. Jangan dia buat perangai Mr Bean kat Tesco sudah le.

8 Comments:

Blogger fajar said...

aiyo. mesti kelakar tgk dia joget style mr bean! heheheh.

anak aku belum 1 year pun dah interested kat barney bad!

8:44 AM, April 21, 2006  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

JBM, terbayang, kalau rumah2 di Muor antena tv tinggi2 macam galah sebab nak dapat channel TCS (dulu SBC). Sekarang ni bila sesekali balik Muor berpeluang tengok Desperate Housewife non sensores... hehehe..dapat juga tengok channel Indon...(Doraemon dan Aiswarya rai cakap Indon pun ada..hehehe)

Astro? dulu ok sekarang service diaorang agak teruk sikit...

6:22 PM, April 21, 2006  
Blogger JBM8141 said...

fajar, aku nak kurangkan dia tengok mr bean la. takut dia buli adik dia nanti.

bp, wohoo... dulu kalau rumah kat muor ada booster, mmg cool la. pepagi ada rancangan kanak-kanak Mat Sentol kat tv spore... kan?

9:54 AM, April 23, 2006  
Anonymous Anonymous said...

wakakaka.. kelakar jer dengar anak ko joget style mr bean.. sib baik anak2 aku tak joget cenggitu walaupon diorang pon minat mr bean...

tp ko nasib baik gak bad, anak ko pompuan.. kena dpt anak laki mcm aku.. skrg ni tgh musim power rangers.. sumer menda anak aku nak kaler merah.. sebab dia ckp dia laa the red ranger!!! buku merah, helicopter merah, kete merah.. ade ker nak beli apollo kek pon nak kaler merah.. pastu utk adik nak kaler pink... main sukati dia jer nak beli brg customize ikut kaler dia suker.. rase blakang kire.. :D

chop.. pasal channel2 best kat muo tu, aku ader ader satu soklan.. cemana nak dpt siaran tu? kena pasang booster & antena tinggi2 ker? skrg ni bley dpt lagik tak? kalu bley (esp biler tau bley tgk desperate housewives tuh), ujung minggu ni balik muo, aku soh naim panjat bumbung, pasang tinggi2 kat umah mak dia.. heehheeh

9:11 AM, April 24, 2006  
Blogger JBM8141 said...

intan,
takpe, yang penting dah besar nanti make sure dia sokong manchester united, bukan liverpool atau arsenal.

errr pasal antenna tu. itu bukan 1 soalan, dah 3 soalan tu. betul2 'desperate housewife' la ko ni sampai nak suruh naim panjat bumbung, nak tengok seminggu sekali je wahaha. mentang2 la suami tu tinggi.

anyway, dulu, kalau aerial tinggi + booster memang dapat la. sekarang ni aku tak tau sebab belambak2 dish astro tu.

1:42 PM, April 24, 2006  
Anonymous Anonymous said...

tq for ur visit to my blog. dtg la lagi jgn malu.

anak2 aku minat barney. astro kat rumah aku tak amik channel kartun, kalau tidak hari2 mau tgk kartun aja kerjanya. Kat tv3 & astro ria pagi sabtu ahad pun dah banyak kartun! la ni dia tengah gilakan ultraman kosmo kat ntv7 dgn kacang kat tv1.

takpe2, yg penting kasi Chelsea kalah dengan MU 29 ni! itu yg wajib! apsal kau baru register astro time2 hujung musim ni. lenkali register awal musim, baru best. tapi takpa jugak, bulan 6 ni world cup!

6:00 PM, April 24, 2006  
Anonymous Anonymous said...

wakakaka.. sib baik naim mmg ManU nye fan.. bley laa sekapal ngan anak aku nanti.. tp tatau laa kot2 besar nanti dia tukar pi liverpool.. hehehe.. mau gado ngan bapak laks pasal bola.. huhuhu..

skrg ni tgk F1 pon sokong ferrari.. semata2 pasal kete kaler merah.. sib baik ferrari glamer.. hhehehe...

abis laa aku.. dah nak start world cup nih.. mau runtuh umah aku gara2 jeritan kemenangan atau kekalahan.. dah ler sebelah rumah budak2 bujang.. dekat ngan kedai mamak 24 jam laks tuh.. kena beli spare kapas ler gamaknye..

7:37 AM, April 26, 2006  
Blogger JBM8141 said...

mydinz,
ha ah barney tu walaupun besar gedabak warna purple mcm blackpurple tapi nampak lebih caring dari aku. ada sekali tu anak aku cakap 'ayah, i lap u'. barney kan suka nyanyi lagu 'i love u' kat ujung segmen dia.

aku baru pindah rumah, tu yg baru masuk astro sebab lepas ni insyaAllah lebih banyak masa utk rumah. world cup? Trinidad&Tobago.

intan,
buatkan kopi untuk jiran2 ko. sure dorang terharu dengan kebaikan ko. jgn lupa bubuh ubat tidur dalam kopi tu.

6:52 PM, April 26, 2006  

Post a Comment

<< Home